Regresia Somnului 6 luni

Saltul mental 5

La aproximativ 23 – 26 de săptămâni (vârsta de 5 – 6 luni), bebelușul începe să arate semnele unui alt salt semnificativ în dezvoltarea sa.

Dacă privim cu atenție, îl vom vedea făcând sau încercând să facă multe lucruri noi.

Acum bebelușul tău percepe foarte bine distanța dintre un lucru și altul.

Pentru noi adulții este ceva absolut normal, dar pentru un bebeluș este o descoperire alarmantă, o schimbare foarte radicală în lumea sa.

Astfel că, acum poate observa un obiect pe care el îl dorește și e foarte departe și nu are cum să ajungă la el, ceea ce devine foarte frustrant pentru un bebeluș.

Regresia de la 6 luni

Începe o perioadă dificilă pentru bebeluși.

Creierul lor percepe mai bine mișcările corpului, limbajul, începem etapa diversificării și apare și o anxietate de separare după 6 luni.

Apar treziri matinale sau treziri multiple în timpul nopții, chiar si pentru bebelușii care dormeau bine sau începeau să doarmă noaptea mai bine decât înainte de această regresie.

Astfel că, un bun moment pentru sleep training este chiar înainte de această regresie, între cele două salturi mentale.

Vârsta de 6 luni a copilului vine cu schimbări importante:

  • Devine mult mai mobil
  • Începe să coordoneze mai bine mâinile sau picioarele
  • Unii copiii încep deja să se târască
  • Începe să înțeleagă numeroase tipuri de relații dintre lucrurile care alcătuiesc viața sa – relațiile cauză – efect.

Cum ajutăm copiii să treacă peste această regresie?

Bebelușii care până la această vârstă deja reușesc să adoarmă singuri vor trece mai ușor prin regresie.

Dacă nu, un moment optim pentru sleep training este după trecerea regresiei și a perioadei de anxietate de separare.

Sfaturile de mai jos vor ajuta bebelușul să treacă mai ușor prin această perioadă dificilă:

  • Păstrăm pe cât posibil rutina de somn și ritualul de adormire, pentru a nu crea asocieri noi
  • Respctăm perioada de veghe conform vârstei
  • Oferim o oră de culcare mai devreme, în cazul în care somnul de zi este precar. Ora 18:30 de somn de noapte, chiar dacă pare foarte devreme, îi va ajuta să recupereze oboseala
  • O rutină de somn mai lungă poate ajuta copilul să depășească anxietatea de separare mai ușor, printr-o conexiune mai mare
  • Oferim tot suportul nostru pentru a nu acumula oboseală, având grijă sa nu creăm asocieri noi.

Program optim de somn/masă/joacă

Începând cu vârsta de 6 luni, bebelușii vor avea 3 somnuri pe zi, renunțând în jurul vârstei de 7-8 luni la un somn, astfel că până la 9 luni vor ramane cu 2 somnuri pe zi.

Mai jos am prezentat un program optim de somn pentru un bebeluș de 6 luni, cu 3 somnuri pe zi, însă pot fi zile în care bebelușul să vrea doar 2 somnuri și asta nu este ceva de speriat.

OraActivitate
07:00Trezire și mic dejun
07:30Joacă
08:45Rutină de somn
09:00 – 10:20Somn 1
10:35Lapte
11:00Joacă/plimbare
11:45Rutina de somn
12:00 – 13:20Somn 2
13:35Prânz
14:00Joaca / plimbare
15:00Rutina de somn
15:15 – 16:00Somn 3
16:15Lapte
16:30Plimbare/Joacă
17:45Cină
18:45Rutina de somn
19:00Somn de noapte

Mai jos am prezentat un program de zi, atunci când bebelușul are doar două somnuri pe zi.

Ora de culcare de seară poate fi mai devreme, pentru a nu acumula oboseală.

OraActivitate
07:00Trezire și mic dejun
07:30Joacă
08:45Rutină de somn
09:00 – 11:00Somn 1
11:15Lapte
11:30Joacă/plimbare
13:15Rutina de somn
13:30 – 15:00Somn 2
13:35Prânz
14:00 -17:00Joaca / plimbare
17:00Cina 
18:15Rutina de somn
18:30Somn de noapte