Somnul bebelusului la 6 luni

De la 5.5 luni la 6.5 luni

Regresia somnului de la 6 luni

Incepand cu saptamana 23 si pana la saptamana 26 este perioada in care bebelusul tau parcurge saltul mental 5 – relatiile. Bebelusul se afla intr-o noua etapa in dezvoltarea sa cognitiva, etapa ce il face sa perceapa distanta fizica si relatiile cauza-efect.

In acest punct, bebelusul tau ar fi trebuit sa poata adormi singur, sa se autolinisteasca.

Daca esti in acest scenariu este important sa acorzi atentie si sa mentii, pe cat posibil, rutina de somn, ritualul de adormire. Respectarea perioadei de veghe si o atentie sporita asupra calitatii somnului micutului tau (fara a introduce alte asocieri de somn) pot face ca perioada regresiei sa treaca cu usurinta.

In cazul in care te aflii in scenariul in care bebelusul nu a invatat sa se autolinisteasca nu este un moment optim pentru sleep training. Acorda-i suport ca sa fie odihnit, regleaza-i programul de somn, ca sa poata depasi cat mai usor perioada regresiei si ia in considerare organizarea unui plan de somn dupa saptamana 26.

La aceasta varsta ne asteptam la cel putin 14 ore de somn in 24 de ore cu 11-12 ore de somn de noapte si 2.5-3 ore de somn de zi. Perioada de veghe se incadreaza intre 2-3 ore.

Ora de culcare se situeaza in jurul orei 19:00, cu trezire in jurul orei 06:30. In aceasta etapa bebelusul poate avea nevoie inca de 1-2 hraniri pe timpul noptii. Exista bebelusi care nu se trezesc noaptea pentru a fi hraniti.

Provocarea acestei perioade dincolo de manifestarile normale de salt mental, este ca unii bebelusi pot da semne că renunta la al treilea somn de zi. Este doar un semn al regresiei. Nu va amagiti ca acest lucru se poate intampla acum. Majoritatea bebelusilor sunt pregatitit sa renunte la ultimul somn in jurul varstei de 8-9 luni.

Regresia somnului de la 6 luni

In jurul varstei de 6 luni unii dintre bebelusi pot manifesta somn de calitate mai slaba, pot da senzatia ca tot progresul realizat in obtinerea unui program optim de somn este in stagnare.

Cresterea abilitatilor fizice, constientizarile mentale si de mediu inconjurator pot fi provocatoare pentru bebelus si pot genera supra-stimulare, anxietate de separare sau alte tulburari ce pot afecta somnul bebelusilor.

Pentru a depasi cat mai usor regresia de la 6 luni este important sa fiti constanti, dar flexibili.

Urmariti ca bebelusul sa aiba un program de somn adecvat varstei, aveti rabdare si acordati-le timp. Incepand cu 6 luni bebelusii devin mai mobili, mai curiosi, cu mai multa dorinta de a explora lumea din jurul lor.

Curiozitatea poate uneori provoca programul de somn optim, probabil bebelusul va avea unele zile in care va dormi mai mult, altele in care va dormi mai putin, dar este important sa nu cumuleze oboseala.

Prima etapă de anxietate de separare

Dupa saltul mental, cam la 10-14 zile distanta, apare pentru prima data anxietatea de separare, ce poate fi epuizanta pentru parinte din cauza crizelor de plans sau de furie ale bebelusului.

Totusi, aceasta etapa este un indicator bun al faptului ca bebelusul tau se dezvolta psihic sanatos. Nou nascutii nu constientizeaza ca atunci cand un parinte iese din raza vizuala continua sa existe. Ceea ce nu vad nu exista pentru ei.

Pe masura ce cresc si creierul lor se dezvolta inteleg ideea de permanenta a persoanei/ a obiectului. Astfel, daca pana acum bebelusul tau statea fara probleme in bratele rudelor, prietenilor si chiar a strainilor acest lucru se poate schimba brusc, bebelusul tau dorindu-si sa stea in bratele parintilor mai mult ca de obicei, in special in bratele mamei.

Este de dorit ca atunci cand lipsesti de acasa o perioada de timp sa ii explici bebelusului tau ca pleci, dar ca revii. O relatie sanatoasa se construieste cu sinceritate si comunicare chiar de la varste foarte mici.

Poti experimenta cu bebelusul tau cucu-bau, este jocul preferat al bebelusului. Parintii se transforma in adevarati magicieni. Atunci cand bebelusul nu te mai vede pare ca ai facut un truct magic.

Concluzie

Daca bebelusul tau adoarme singur pastreaza cat de mult posibil rutina de somn si programul.

Daca bebelusul tau nu adoarme singur nu este momentul potrivit pentru sleep training. Poti apela cu incredere la un consultant dupa ce trece regresia. Totusi, in aceasta perioada este important sa te uiti la somn ca fiind format din doua elemente: starile de veghe si calitatea somnului.

Pastrarea unor perioade corecte, adaptate varstei bebelusului tau si urmarirea unei calitati bune a somnului pot face aceasta perioada sa fie depasita fara acumularea de oboseala sau chiar epuizarea bebelusului tau.

Dacă ai nevoie de ajutor, contactează-mă ca să facem împreună un plan de somn potrivit pentru nevoile copilului tău. Poți programa o consultație pe pagina de Facebook Nani Nani.